Såhär ligger det till.

God Morgon! Nu är lite mer omör efter en natts sömn. En sak är säker, det finns få sängar som sängen här i Uddevalla. Den är så otroligt skön!!

Men iaf, nu har jag smällt en del och är redo att försöka berätta.
Jag var alltså på nån form av anställningsintervju i onsdags, chefen Mona bjöd på fika och berättade om jobbet. Jag kände mig skitblyg för första gången på hur länge som helst, men lyckades tvinga mig själv till att vara som vanligt :) Var lite orolig för att jag inte skulle fatta vad hon prata om, men det gick galant och efter fikan skakade vi hand på att vi hade ett avtal. Antagligen ett utav de mer betydelsefulla handslaget i mitt liv.
så nu jag börjar alltså jobba den 1 Juni på ett dagis där jag var och hälsade på igår. Ska jobba med en som heter Mattias och tillsammans har vi åtta barn i åldrarna 1-3 år. Av de som går där nu är de flesta tre år, men när jag börjar igen 1 Augusti så kommer det börja bara nya barn, vilket känns skönt då man får vara med från början.
Jag ska jobba måndag till fredag och bo i Oslo tillsammans med Andrea och Matilda. På helgerna kommer jag för det mesta att åka hem till Monkeyboy.

Jag är helt övertygad om att det kommer funka bra med Monkeyboy trots att jag är borta på veckorna. Jag förstår att han inte tycker det är särskilt kul att jag ska flytta bort, att sakna nån kan faktiskt vara riktigt jobbigt. Men nu när man är i vår ålder, det är nu man ska passa på att göra det man drömmer om, nu när man inte har något som binder en lika mycket. Jag har haft distansförhållande tidigare då vi träffades mindre än varje helg och det var dubbelt så lång restid som till Oslo. Och det funkade bra, så jag vet att avstånd inte behöver vara ett problem, tvärtom.
Jag tror det här kommer bli toppen och när jag är ledig och hemma kommer vi ha det toppenkul tillsammans.
Vi är ju faktiskt kära, och det kan ju inte en bussresa på tre timmar ändra på får vi hoppas.

Så nu är det lägenhet i Oslo vi behöver. Dagiset ligger i närheten av Lysaker för er som är insatta, så vi letar i närheten omkring Jar och Ullern. En tvåa är det vi vill ha och hyran ska inte vara dyrare än 8000. Har sett en som såg fräsch och fin ut på 40 kvadrat med hyra på 6.800. Den ska vi ringa på imorgon antagligen.

Nu ska jag äta frukost och filosofera en stund.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Allvarligt!!!
Va kul!!!! Tänk att det är ju något med Oslo för oss "zellsyskon"......jag var ju i Oslo varannan dag då jag jobbade på Stena, och brorsan har ju jobbat där oxå om jag inte fattat det hela fel...kan det vara så att vi har en liten "norrbaggegen"?
KRAM va jag är glad för din skull!! Klart man skall prova!!

2008-05-16 @ 08:52:16
Postat av: Linnea

Tack syster!
Tänkte att du och mamma ska komma och hälsa på när vi kommit iordning och så får vi ta en ritkig shopoholicdag! Har sett så himla mycket roliga och fina affärer!
Kram!

2008-05-16 @ 09:17:34
URL: http://komigenlinnea.blogg.se
Postat av: Din far.

Jag då??????

Skämtar bara!!! När det gäller "norrbaggegenen" så får jag väl också ingå i familjens Norgeberoende med tanke på min relation till landet i väster.

Naturligtvis gör du helt rätt Linnea! Bra jobbat!

Kram! Pappa

2008-05-16 @ 16:17:30
Postat av: Mr. Zell

ta med brädan!! finns sjukt många fina backar i byn!!
och ett helt gäng med åkare med!!

2008-05-16 @ 21:06:17
URL: http://vinterpalmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig? Ja Tack!

Mejladress: (publiceras ej)

Min blogg hittar du här:

Det jag skulle säga var att:

Trackback
RSS 2.0