Bondens Dag.

Igår var jag och Monkeyboy på utflykt. På Bondens Dag.
Vi åkte till Backamo och besökte Bondens Dag.
Ja, det låter så komiskt nu när jag skriver det här, jag var beredd på det. Men såhär lustigt, ja jösses.
På Bondens Dag hände det alla tänkbara bonniga saker. Bl.a. kunde man få titta på olika slags motorer som stod och puttrade (jo, det är sant), man kunde få stå och titta på en kolmila och man kunde beskåda 123 skruttiga traktorer, först när de stod stilla och sedan under traktorparaden. Ja, jösses. Ni hör ju vilken tillställning det var.
Nej. Nu kanske det låter som att jag bara sågar Bondens Dag i Backamo totalt. Men det gör jag absolut inte. Det är ju skitkul att åka på sånahär grejer med Apan. Jag vet ingen annan som skulle komma på tanken, och dessutom ha kul. Men sånt är jag och Apan bra på. Ha kul och göra lite annorlunda kul grejer. Plus i kanten för oss där.
Dessutom var det marknad! Hallå, vem älskar inte marknader!?
Sockar, tanttrosor, 3 kg honung och bajspåsar. Ja, där finns ju allt man någonsin kan komma att behöva.
Sen vill jag även tillägga att det var SJUuUuUkt mycket folk. Flera tusen.
Det var nog bara jag och Apan som var wannabebonnar dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig? Ja Tack!

Mejladress: (publiceras ej)

Min blogg hittar du här:

Det jag skulle säga var att:

Trackback
RSS 2.0