Hjärnmos.

Blöh. Idag känner jag verkligen att jag jobbat inom vården. Den där tunga, slitsamma och stressiga vården som så många pratar om. Personalbrist. Det hemska är att när det är personalbrist så blir det brister i det mesta. Säkerhet t.ex. Hade det hänt något allvarligt idag (utöver det som hände) så hade vi inte varit personal nog att kunna handskas med det. Det är en rätt läskig tanke. Gamlingarna lever i ovisshet och bäst är väl kanske det, eller ja, de vet ju att det är dåkigt med personal, menalla förstår nog inte att det leder till större faror än att vi kommer tio minuter sent med elvakaffet. Jag har haft en kvarts rast på nio timmar och jag känner mig lite overklig. Slutade vid fyra men det tar liksom en stund att varva ner. Är lite mosig i hjärnan.
Och plötsligt blev jag så HIMLA sugen på youghurt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig? Ja Tack!

Mejladress: (publiceras ej)

Min blogg hittar du här:

Det jag skulle säga var att:

Trackback
RSS 2.0