Rullbrädor och prällar.

Hejsan svejsan!
 Idag är det söndag vilket betyder att det står mys skrivet på väggarna här hemma. Mys och godis.

Igår hade vi en liten tillställning här hemma, en helt oplanerad sådan. Det började som en liten förfest men snart var vi en tio stycken av blandad sort här hemma på salongsgolvet. Bland annat två brittiska tjejer och en präst. Ja jösses. Men roligt var det och alla var väldigt trevliga. Så idag blev det middag på Pingvin. Mumsigt.
Fortsättningen på dagen kommer att gå i samma tecken kan jag säga. Jag har köpt en godispåse och som vanligt så är sängen alltid lite mjukare och lite godare på söndagen än vad den är resten av veckan. Härligt!

Igår blev det ju ingen sovmorgon för mig direkt. Upp vi åtta och fixa och dona för sen skulle ju Monkeyboy tävla longboard! Exakt halv tio befann vi oss vi landbergsliden och ungefär en timme senare kunde Monkeyboy känna på backen. Tyvärr började det regna så det blev bara ett åk innan det var tävling. Tävling började vi två och det var SJUKT mycket folk. 1000-2000 pers hade klämt ihop sig längst med hela backen för att få se några galningar i skinnställ på rullbräda. Men kul var det och jag var så grymt stolt över Monkeyboy.
Tyvärr blev tävling avbruten efter de fyra första kvalheaten. Det var för mycket publik helt enkelt. Folk fick inte plats och folk lyssnade inte på säkerhetsvakterna utan sprang över banan osv. Riktigt synd faktiskt! Men då vet dom det till nästa år, för de hade nog inte räknat med ett sådant publiktryck kan jag tro. Monkeyboy hade inte fått fortsätta i vilket fall eftersom han körde omkull i sista kurvan. Men som sagt, jag kände mig verkligen stolt för han var grymt duktig och jag tror han kan bli riktigt farlig nu när han känt på det och är mer taggad. Go Monkey!

Och jag filmade hela spektaklet faktiskt! De fyra första kvalheaten med fyra startande i varje. Här är Monkeyboy med, men vem han är, ja det är ju for me to know and for you to find out liksom. Är iaf lite stolt över min filmning, den verkar ha glatt många hitills och har redan över hundra views på YouTube *stolt* Ja, nåt får ju jag vara känd för nu när MOnkeyboy ska göra succe. Jag får helt enkelt bli den filmande flickvännen :)

Här är den.
Landbergsliden Massacre 08.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig? Ja Tack!

Mejladress: (publiceras ej)

Min blogg hittar du här:

Det jag skulle säga var att:

Trackback
RSS 2.0