If the sun don't shine, a meteorolog will die.

Hej.
Idag ser det ut att bli sommar. Blev skitglad när jag såg på SMHI att det äntligen skulle bli fint väder. ÄNTLIGEN SOMMAR skrek det inne i mitt huvud. Idag känner jag mig mest skeptisk till det hela med sommar i Sverige. Någon har tydligen viskat i någons öra om att de futtiga dagarna som kommer nu kan bli den enda sommaren vi får? Ursäkta mig, men isf kan det vara. Därför sitter jag här nu och sneglar misstänksamt ut genom fönstret var femte minut för att se om det verkligen ser ut som 20-gradig värme utan ett moln på himlen utanför, eller om jag kan upptäcka någon liten aggresiv regndroppe med onda planer.
Men nej, det ser tamejtusan fint ut.

Imorgon åker ett tjejgäng iväg till Liseberg. Andrea, Matilda, Ellen och Linnea. Matilda blev pirrig i magen bara vi pratade om det i måndags, så jag antar att det kommer gå vilt till. Själv brukar jag bli pirrig någonstans mellan parkering av bilen och inköp av åkpass. Men då fanns ju inte den där "Uppsvinget". Helt klart en anledning att vara nervös. Jag har åkt den och jag gillar den, men man blir ju bokstavligen uppkastad till Pärleporten. Så det är ju bara att hoppas på att man kommer in ifall det skulle hända nåt.

Idag har jag tvättid. Det är därför jag sitter här en aningens tidigare än annars, men det är skönt. är kan jag dra på med nåt djupt om att jag nu ligger steget före när jag sitter här och ser dagen vakna och bla bla. Jag besparar er det, tror ni kan det där dravlet utan min hjälp.

Nu ska jag vänta på att mina vänner vaknar och tvätthögen försvinner. Sen stryper jag en meteorolog om det inte är MINST 22 grader när jag sticker ut näsan. Jag kräver sol och värme.
Mwha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig? Ja Tack!

Mejladress: (publiceras ej)

Min blogg hittar du här:

Det jag skulle säga var att:

Trackback
RSS 2.0